Innowacje pedagogiczne |
środa, 18 maja 2016 22:37 |
Innowacje pedagogiczne realizowane w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
I ZAKRES INNOWACJI Wprowadzana innowacja ma charakter pilotażowy i jest kierowana do uczniów liceum i technikum dziennego w ZSP Reda. Zajęcia będą realizowane w ramach siatki godzin przewidzianej na język angielski i nie zaburzą realizacji podstawy programowej oraz nie będą wymagać nakładu dodatkowych środków finansowych. II METODY I FORMY REALIZACJI Podczas realizacji zajęć w ramach innowacji nauczyciele będą korzystać z założeń metody komunikatywnej w kompilacji z metodą podającą, co umożliwi osiągnięcie celów i nabycie założonej wiedzy i umiejętności przez uczniów. Duża część pracy innowacyjnej będzie związana z umiejętnym wykorzystaniem znalezionych materiałów multimedialnych i dostosowaniem ich do aktualnie realizowanych treści programowych, co przyczyni się do podniesienia jakości i atrakcyjności prowadzonych zajęć. W trakcie realizacji innowacji przewiduje się zastosowanie następujących metod i technik pracy:
Aplikacja ta powstała jako odpowiedź na potrzebę efektywnej i bezwysiłkowej nauki słówek. Jej podstawowym założeniem jest skłonienie uczniów do krótkiej, kilku- bądź kilkunastominutowej, ale systematycznej codziennej pracy. Nauka odbywa się w ciekawej i nienużącej formie quizu, w której indywidualnie dobiera się poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu nie jest on przytłoczony nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i bez wątpienia poradzi sobie z nią każdy. Nie wymaga również instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe. Nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz również na tabletach i telefonach komórkowych. Techniki multimedialne (Internet- praca z materiałem autentycznym)- YouTube: prezentowanie materiałów kulturowych, piosenek, krótkich filmów przedstawiających współczesne realia społeczne prezentowane przez native speakerów pochodzących z różnych obszarów anglojęzycznych
INNOWACJA PEDAGOGICZNA DLA KLASY TECHNIK ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU Inspiracją do opracowania innowacji dla klas technikum architektury krajobrazu, stały się dla nas obserwacje rosnącego zainteresowania dekoracjami „Hand Made” z zakresu dekoracji ogrodowych, refleksje wychowawców klas, nauczycieli prowadzących zajęcia zawodowe oraz spostrzeżenia uczniów chcących rozwijać swoje umiejętności manualne i artystyczne. Wprowadzenie innowacji poprzedzone było próbnymi warsztatami i diagnozą potrzeb uczniów. Wynikiem tej diagnozy była chęć wprowadzenia zmian na zajęciach zawodowych. Innowacja jest rozszerzenie treści zawartych w podstawie programowej dotyczącej projektów obiektów architektury krajobrazu, obiektów małej architektury krajobrazu oraz podstaw architektury krajobrazu, o treści z zakresu projektowania i wykonywania rzeźb ogrodowych. Planowane osiągnięcia ucznia:
1) porwanie wykonuje szkice projektowanych dekoracji i ozdób 2) opanowuje umiejętność wykonywania baz pod figury z drewna, drutu i siatki 3) opanowuje znajomość produktów Powertex oraz zasady pracy na utwardzaczach z materiałami chłonnymi 4) poprawnie wykonuje rzeźby z użyciem techniki Stone Art (efekt kamienia, masa samoutwardzalna, spękania na masie samoutwardzalnej, barwienie Stone Art) 5) poprawnie wykonuje figury na gotowej bazie oraz przedmioty dekoracyjne 6) poprawnie łączy utwardzacz z innymi materiałami: betonem, kamieniem, ceramiką, drewnem, piaskiem
INNOWACJA PEDAGOGICZNA DLA KLASY MUNDUROWO-SPORTOWEJ Z ELEMENTAMI SZKOLENIA STRZELECKIEGO
W licznych ankietach przeprowadzanych w ramach ewaluacji wewnątrzszkolnej, uczniowie składali propozycje przeprowadzania zajęć praktycznych, terenowych, których realizacja odbywa się zazwyczaj w murach szkolnych, w sposób „teoretyczny”. Innowacja dla klas mundurowo-sportowych z elementami szkolenia strzeleckiego wychodzi naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi. Innowacja jest rozszerzeniem treści zawartych w podstawie programowej dotyczącej edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wojskowej, o treści z zakresu technik strzeleckich i taktycznych.
Planowane osiągnięcia ucznia: następujące umiejętności w zakresie strzelectwa:
INNOWACJA PEDAGOGICZNA DLA UCZNIÓW ZSP W REDZIE; E-SPORT TO SPORT CZY NIE? Inspiracją do opracowania innowacji dla uczniów ZSP Reda , stały się refleksje wychowawców klas, nauczycieli prowadzących zajęcia oraz spostrzeżenia uczniów chcących podjąć próbę zmierzenia się z tematem eportu. Wprowadzenie innowacji poprzedzone było także diagnozą potrzeb uczniów. Wynikiem tej diagnozy była chęć wprowadzenia innowacji na lekcjach. Innowacja jest rozszerzenie treści zawartych w podstawie programowej. Cele szczegółowe:
Planowane osiągnięcia ucznia:
Sposób realizacji:
czym jest e-sport?, historia e-sportu, e-sport w Polsce/ na świecie, osobowość e-sportowa, finanse w e-sporcie, systemy treningowe w e-sporcie, marketing w e-sporcie, technologia w e-sporcie
warsztaty komentatorskie e-sportowca, przeprowadzenie wspólnego treningu e-sportowca
komentowanie instant unsecured loans meczy na żywo przez uczniów, Zakres treści:
INNOWACJA york hotels PEDAGOGICZNA DLA KLASY MUNDUROWO-SPORTOWEJ Z ELEMENTAMI SAMOOBRONY Inspiracją seo services do opracowania innowacji dla klas mundurowo-sportowych z elementami samoobrony, stały się dla nas refleksje wychowawców klas, nauczycieli prowadzących zajęcia z wychowania fizycznego oraz spostrzeżenia uczniów chcących podjąć próbę zmierzenia się z testami sprawnościowymi na uczelnie wojskowe. Wprowadzenie innowacji poprzedzone było także diagnozą potrzeb uczniów. Wynikiem tej diagnozy była chęć wprowadzenia zmian na lekcjach wychowania fizycznego. Innowacja jest rozszerzenie treści zawartych w podstawie programowej dotyczącej wychowania fizycznego, o treści z zakresu samoobrony oraz sztuk walki. Planowane osiągnięcia ucznia: posiada następujące umiejętności w zakresie samoobrony: 1)poprawnie wykonuje pady, ciosy ręczne i kopnięcia, współdziała z partnerem w celu bezpiecznej realizacji zadań 2)poprawnie wykonuje kombinacje technik RiN w miejscu i poruszaniu, stosuje różne formy obrony przed technikami RiN 3)opanowuje chwyty i duszenia oraz obronę przed nimi 4)opanowuje obronę przed atakiem ostrym narzędziem (np.nożem) w miejscu i w poruszaniu się 5) student loan calculator opanowuje obronę przed szantażem nożem, pistoletem i karabinkiem Zakres treści:
|