1 MISJA SZKOŁY
„Wasze powołania i zawody są różne. Musicie dobrze rozważyć, w jakim stosunku- na każdej z tych drógpozostaje do . Ale nigdy samo nie może zwyciężyć. Bo wtedy człowiek może przegrać rzecz najcenniejszą: swoje człowieczeństwo, swoje sumienie, swoją godność.”
Jan Paweł II
Nauczyciele Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie w swojej pracy wychowawczej z młodzieżą szanują pluralizm światopoglądowy, respektują chrześcijański system wartości i promują uniwersalne wartości ogólnoludzkie. Wszystkim nauczycielom zależy, aby wychować młodzież odpowiedzialną, tolerancyjną, samodzielną, asertywną, empatyczną i dojrzałą emocjonalnie. Dlatego szczególną uwagę w pracy dydaktyczno - wychowawczej z młodzieżą pedagodzy przywiązują do relacji jaka zachodzi między nauczycielem a uczniem. Stąd:
- Uczeń w szkole jest podmiotem wszelkich oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych.
- Nauczyciel nie dzieli uczniów na dobrych i złych, pracowitych i biernych, zdolnych i niezdolnych.
- Nauczyciel dostrzega w każdym uczniu potencjalne zdolności i rozwija je.
- Wychowawca współpracuje z rodzicami uczniów i uważnie słucha wszystkich ich opinii.
- Nauczyciel podejmuje twórczy dialog z młodzieżą i uczy samorządności uczniowskiej.
2 KSZTAŁCENIE I WYCHOWANIE:
NASZA SZKOŁA:
- służy rozwijaniu wiedzy i umiejętności uczniów, - pomaga wszystkim w pełnym rozwoju ich talentów, - zapewnia równość szans i sprawiedliwość społeczną, - wspiera ducha partnerstwa między uczniami i nauczycielami, między rodzicami i szkołą, między społecznością lokalną i szkolną, - przygotowuje ucznia do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, sprawiedliwości i wolności, - wzmaga poczucie miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata.
NARZĘDZIA:
- - seo services
nauka języków obcych,
- - szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych i nadobowiązkowych,
- - nauka pracy z komputerem,
- - działania na rzecz środowiska,
- - organizacja wycieczek, biwaków i innych form spędzania wolnego czasu,
- - działalność wolontariatu,
- - działalność Klubu Europejskiego.
UCZYMY:
- - zasad humanitaryzmu, sprawiedliwości i odpowiedzialności,
- - szacunku do tradycji i symboli narodowych,
- - zdrowego i higienicznego trybu życia, wolnego od wszelkich nałogów,
- - akceptacji siebie, dokonywania właściwych wyborów, współpracy w grupie,
- - kreatywności, otwartości i ciekawości świata,
- - odpowiedzialności za zachowanie środowiska naturalnego,
- - wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka.
3 ZAPEWNIAMY:
- - wysoko wykwalifikowaną i doskonale przygotowaną kadrę pedagogiczną, chętnie doskonalącą się i wzbogacającą swój warsztat pracy,
- - poczucie bezpieczeństwa,
- - życzliwą atmosferę i indywidualne podejście do każdego ucznia,
- - współuczestniczenie w wychowaniu młodzieży,
- - współpracę ze środowiskami odpowiedzialnymi za rozwój i wychowanie,
- - dostęp do obiektów sportowych,
- - pomoc pedagogiczno – psychologiczną,
- - pomoc doradcy zawodowego,
- - opiekę medyczną.
OFERUJEMY:
- - naukę języków obcych,
- - zajęcia z informatyki,
- - zajęcia pozalekcyjne, rozwijające uzdolnienia i zainteresowania,
- - zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego,
- - udział w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych,
- - organizację imprez kulturalno – rozrywkowych,
- - redagowanie internetowej gazetki szkolnej,
- - loan payment calculator
stałą opiekę uczniów nad osobami starszymi i dziećmi:
- - udział w akcjach charytatywnych,
- - organizację wycieczek i biwaków.
4 WIZJA SZKOŁY
PRIORYTETY SZKOŁY:
- - Szkoła nie powinna być instytucją anonimową, obojętną czy wrogą. Nie może budzić strachu.
- - Odbudowanie autorytetu nauczyciela i szkoły w oparciu o najpiękniejsze tradycje polskiej szkoły.
- - Troska o wychowawczy klimat szkoły, który powinien być wynikiem szacunku wobec pielęgnowanych w szkole wartości: prawdy, dobra i piękna.
- - Troska o nieustanny rozwój nauczycieli, w których młodzież pragnie widzieć autentyczne wzorce.
- - book hotels
Pielęgnowanie uzdolnień i zamiłowań uczniów.
- - Odbudowanie etosu pracy. Wyzwolenie postawy sumienności i odpowiedzialności za każde podjęte zobowiązanie. Budzenie radości i gorliwego zapału do autentycznego zaangażowania się w obowiązki.
- - Wyzwalanie wśród uczniów inicjatyw twórczych.
- - Pielęgnowanie tradycji narodowych. Szacunek wobec kulturowego dziedzictwa narodowego.
- - Odbudowanie szacunku dla osób starszych, chorych, niepełnosprawnych.
- - Odbudowanie szacunku dla tajemnicy życia, dla godności człowieka jako podmiotu.
- - Kształcenie w uczniach odpowiedzialności za własne zdrowie.
- - Troska o kulturę języka. Odpowiedzialność za słowo. Pielęgnowanie mowy ojczystej.
- - Odbudowanie zaufania i życzliwości człowieka do człowieka. Zastępowanie podejrzliwości i nieufności miłością bliźniego.
- - Kształcenie odpowiedzialności za środowisko naturalne, które nie jest tylko źródłem surowców do produkcji w gospodarce, ale może też być- w swoim pięknie- przedmiotem kontemplacji, refleksji nad sensem życia, miejscem odpoczynku.
5 SZKOŁA BĘDZIE POSIADAĆ:
- multimedialną bibliotekę i czytelnię; - pracownię języków obcych, wyposażoną w sprzęt audio - video; - salę widowiskowo - teatralną ze sceną i widownią; - salę rekreacyjno - sportową z pełnym wyposażeniem; - boisko szkolne dobrze zagospodarowane i wyposażone w sprzęt rekreacyjno - sportowy; - kompletne wyposażenie pracowni przedmiotowych; - dodatkową, nowoczesną pracownię komputerową; - york hotels
pokój rozmów do indywidualnych kontaktów z rodzicami; - sklepik uczniowski.
MODEL UCZNIA I ABSOLWENTA ZSP W REDZIE:
Celem seo tips
wszelkich działań programowych w ZSP w Redzie jest uczeń. Nasza szkoła umożliwia uczniowi poznanie świata, wspiera samodzielność uczenia się, rozwija umiejętność komunikowania się i otwiera możliwości zdobywania i poszerzania wiedzy o świecie i otaczającej rzeczywistości. Aby to osiągnąć, szkoła rozwija w uczniach:
- - Wrażliwość na piękno.
- - Indywidualne zdolności twórcze.
- - Pozytywną postawę wobec siebie i innych.
- - Tolerancję dla różnych ras, wyznań i kultur.
- - Postawę Europejczyka.
- - Szacunek dla innych i samego siebie.
- - Szacunek dla pracy swojej i innych.
- - Motywację działań.
- - Twórcze myślenie.
- - Samodzielność podejmowania decyzji i działań.
6
Efektem powyższych działań ma być absolwent, który będzie charakteryzował się następującymi cechami, które pomogą mu odnaleźć się w jego przyszłym osobistym i zawodowym życiu. Będzie to człowiek:
- - Kulturalny, znający podstawowe zasady współżycia z ludźmi.
- Uczciwy, postępujący zgodnie z zasadami społecznymi i moralnymi. - seo company
Chętny pomagać ludziom w potrzebie (wolontariat). - Szanujący odmienność innych. - search engine optimization companies
Tolerancyjny wobec poglądów politycznych i religijnych innych ludzi. - Punktualny. - Szanujący prace swoją i innych. - Potrafiący bronić swoich przekonań, ale otwarty na opinie i poglądy innych. - Kreatywny. - Szanujący swoją ojczyznę. - instant unsecured loans
Znający i chroniący dziedzictwo kulturowe. - Umiejący przeciwstawić się zagrożeniom świata zewnętrznego. - Wolny od patologii i uzależnień. - Posiadający umiejętności pracy w grupie. - Ambitny i zmotywowany, dążący do osiągania wyznaczonych celów.
|