ZSP REDA

Konkursy
„III Konkurs Wiedzy o Historii Wejherowa im. Reginy Osowickiej”

regulamin1

Regulamin konkursu (pobierz)

 
KONKURS FOTOGRAFICZNY pt.: „Koło postępu”
poniedziałek, 12 czerwca 2017 19:27

I. KATEGORIA – KONKURS FOTOGRAFICZNY pt.: „Koło postępu” na temat przełomowych wynalazków. TERMIN: 5 czerwca 2017 - 30 września 2017 roku

Celem seo tips Konkursu jest zainteresowanie młodzieży innowacyjnymi i kreatywnymi wynalazkami, a także promocja nauk technicznych i działań inżynierskich. Skierowany jest do dzieci i młodzieży będących uczniami szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 

Adres strony internetowej www.ofss.agh.edu.pl. Kontakt : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Trzeba nadesłać max do 3 fotografii, bez fotomontaży polegających na łączeniu elementów pochodzących z różnych plików lub dokonywania zmian kompozycji zdjęcia.
Sposób dostarczania: wyłącznie drogą elektroniczną przez stronę www.ofss.agh.edu.pl
Sposób spain hotels zapisu: w formacie JPG. Dłuższy bok zdjęcia powinien mieć nie mniej niż 2400 pikseli. Jedno zdjęcie nie może przekroczyć 10 MB.
Ograniczenia: możliwość wyłączenia z udziału w Konkursie prac o niskiej jakości technicznej. Organizator nie zwraca prac.
NAGRODY :
a) internet marketing services kategoria open:
• za zajęcie I miejsca – nagroda rzeczowa o wartości 500 zł
• za zajęcie II miejsca – nagroda rzeczowa o wartości 300 zł
• za zajęcie III miejsca – nagroda rzeczowa o wartości 200 zł
b) nagroda publiczności – nagroda rzeczowa o wartości 150 zł.

II. KATEGORIA KOMIKS
NA KRÓTKĄ FORMĘ KOMIKSOWĄ INSPIROWANĄ TWÓRCZOŚCIĄ I ŻYCIEM ABRAHAMA STERNA PT.: „INNOWACJA WYOBRAŹNI”
TERMIN: 5 czerwca 2017 - 30 września 2017 roku
1. Celem Konkursu jest: 
• przybliżenie życia i twórczości Abrahama Sterna, 
refused credit przedstawienie miejsc, obiektów związanych z myślicielem w kontekście osobistych przeżyć autorów
Abraham Jakub Stern (ur. 1769 w Hrubieszowie, zm. 1842 w Warszawie) – samouk, zegarmistrz, wynalazca i konstruktor pierwszych na świecie maszyn liczących, traku tartacznego i młocarni, żniwiarki oraz wielu narzędzi mierniczych.

W york hotels Konkursie może brać udział każdy, kto zajmuje się rysunkiem/malarstwem i/lub grafiką
Uczestnik przygotowuje jedną pracę konkursową stanowiącą zamkniętą całość o dowolnej objętości plansz w formacie .pdf. TECHNIKA: rysunek, collage malarstwa i grafiki komputerowej. 

NAGRODY: 
a) professional seo services za zajęcie I miejsca – nagroda rzeczowa o wartości 500 zł,
b) loan payment calculator za zajęcie II miejsca – nagroda rzeczowa o wartości 300 zł,
c) search engine optimization za zajęcie III miejsca – nagroda rzeczowa o wartości 200 zł,
d) nagroda publiczności – nagroda rzeczowa o wartości 150 zł

 
ŚWIAT OCZAMI MŁODYCH: konkurs plastyczny Fundacji Banku Ochrony Środowiska i Poczty Polskiej dla szkół i Domów Kultury
czwartek, 25 maja 2017 07:48

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu przez uczniów projektu znaczka pocztowego „Czas na zdrowie”. 3 najlepsze projekty zostaną wydane w formie znaczków pocztowych przez Pocztę Polską.

Zachęcamy do udziału w konkursie. Prace proszę składać do  p. S. Mazurka i p. A. Lewandowskiej

Znaczek pocztowy to nie tylko obrazek naklejany na kopertę, nie tylko potwierdzenie opłaty za przesłanie listu. Jest to przede wszystkim dzieło sztuki. Potrzeba wielu lat, aby dojść do takiej wprawy, żeby móc projektować znaczki. Wielu profesjonalnych grafików marzy, aby owoce ich twórczości znalazły się na znaczkach pocztowych. Krajowe i międzynarodowe konkursy są okazją do zaprezentowania własnych osiągnięć, pochwalenia się talentem i osiągnięciami.

 

Konkurs „Świat oczami młodych” to jedyna w swoim rodzaju możliwość samodzielnego zaprojektowania znaczka! Twój projekt oraz nazwisko znajdzie się na znaczkach wydanych w nakładzie 80 tys. egzemplarzy, będą one dostępne w każdej placówce pocztowej, na dziesiątki i setki lat trafią do klaserów filatelistów.

 

Celem konkursu jest stworzenie projektów znaczka pocztowego, które przedstawiają szeroko rozumiane hasło przewodnie „Czas na zdrowie”. Znaczki, oprócz wartości praktycznej oraz kolekcjonerskiej, mają stanowić element prozdrowotnej edukacji, wpisujący się w misję Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej.

 

Każdy z nas chciałby żyć długo, być zdrowym i ładnym, ale nie każdy zwraca uwagę na źródła, z których to długie życie wypływa. Zdrowa żywność, ekologiczne rolnictwo czy aktywność fizyczna to pojęcia, o których każdy słyszał, ale niekoniecznie korzysta z ich dobrodziejstwa na co dzień. Mimo że pisze się o nich w prasie, mówi w radiu i telewizji, jest ich pełno w internecie, to ciągle jednak za mało. I tu z pomocą przychodzi znaczek pocztowy. Mały, ale tak samo niezbędny do tego, aby list dotarł do adresata, jak niezbędne do długiego życia są zdrowe produkty i ruch. Znaczek to dzieło sztuki w miniaturze, a jednocześnie nośnik informacji. Niezwykle ważny, bo niezwykle powszechny.

 

Wierzymy, że wśród młodych ludzi konkurs wypromuje kolekcjonowanie znaczków, a budowana wokół projektu wartość dodana – wiedza o zdrowym stylu życia, a zwłaszcza o żywieniu i aktywności fizycznej – zainspiruje młodzież do głębszego zainteresowania się tą tematyką, a w dłuższej perspektywie wpłynie na prozdrowotne postawy i wybory młodych ludzi.

Regulamin konkursu

http://www.oczamimlodych.pl./o-konkursie

 
WOJEWÓDZKI KONKURS MULTIMEDIALNY „KREOWANIE KULTURY PRZEZ MEDIA” ZNAMY FINALISTÓW

Znamy finalistów konkursu wojewódzkiego "Kreowanie kultury przez media" - uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy stworzyli filmy przedstawiające różnego rodzaju motywy kulturowe w mediach. Wybranych 6 zespołów wraz z opiekunami zaprosimy w czerwcu na galę finałową, która odbędzie się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie. Na twórców najlepszych spotów czekają nagrody. Konkurs odbywa się pod patronatem medialnym Telewizji Morskiej TTM.

Zadanie konkursowe było złożone - wymagało od uczestników analizy pod kątem zastosowania w przekazie medialnym motywów kulturowych. Uczniowie kręcili filmy o tematyce:

1. Wpływ mediów na kreowanie kultury.

2. Wykorzystanie sztuki współczesnej w przekazie reklamowym.

Przekaz w mediach operuje kodami, do których należą m.in. motywy kulturowe, które mogą pełnić różnorodne funkcje. Wspólny język, zasób wiedzy oraz doświadczenia kształtują obszar kulturowy, w ramach którego możliwe jest skuteczne porozumiewanie się. Motywy kulturowe są nieskończoną bazą symboli, stanowiących pewnego rodzaju wartości dla społeczeństwa. Filmy konkursowe ukazywały motywy baśniowe, dzieła literackie, identyfikacje kulturowe, motywy i postacie filmowe i wiele innych.

Jako organizatorzy konkursu chcieliśmy zwrócić uwagę młodych ludzi na ważne aspekty popularyzacji wiedzy z zakresu nauki o mediach i kulturze w społeczeństwie oraz samodzielnego dokonywania analiz i ocen dotyczących przekazów reklamowych w mediach na podstawie posiadanych informacji.

W wyniku obrad Jury wybrano finalistów konkursu:

1. Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach, film: „Człowiek w opakowaniu”, opiekun: Ustowska Anna

2. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Wejherowie, film: „Cyberbezpieczeństwo”, opiekun: Rogiński Albert

3. V Liceum Ogólnokształcące im. Z. Herberta w Słupsku, film: „Życie, jak w TV”, opiekun: Marek Małecki

4. Zespół Szkół Hotelarsko – Gastronomicznych w Gdyni, film: „Między mediami, a kulturą”, opiekun: Karolina Kadaj

5. Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach, film: „Sztuka nowoczesna jako forma przekazu reklamowego”, opiekun: Ustowska Anna

6. Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Miastku, film „Media, a kultura”, opiekun: Urban Monika

O tym, kto zdobędzie główną nagrodę finaliści dowiedzą się podczas uroczystej ceremonii rozdania nagród w czerwcu 2017 r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie.

Przy ocenie prac Jury oceniało: zgodność filmu z celem i tematem Konkursu, wartość merytoryczną filmu, jasną i logiczną strukturę filmu, pomysłowość, technikę, oryginalność, wrażenia artystyczne. Brano również pod uwagę potencjał i pomysłowość scenariusza filmu.

Doceniamy ogromne zaangażowanie wszystkich twórców filmów oraz pracę włożoną ich w przygotowanie. Finalistom serdecznie gratulujemy!

Organizatorzy Konkursu

 
Podsumowanie projektu edukacyjnego o charakterze interdyscyplinarnym „NASZA MARIA”
wtorek, 23 maja 2017 19:47

 

„Pani Curie jest – z wszystkich ludzi

na świecie jedynym nie zepsutym                                                        

 przez sławę człowiekiem”

                                            Einstein

 Promieniowanie wysyłane przez pierwiastki promieniotwórcze i jego wpływ na zdrowie człowieka jest tematem takich lekcji jak fizyka, chemia, czy biologia. Promieniowanie kojarzy się na ogół ze szkodliwym wpływem na organizm ludzki. Stąd ogromny strach przed nim i niechęć do elektrowni jądrowych. Ma ono również wpływ pozytywny, np. zastosowanie promieniowania w medycynie do naświetleń komórek nowotworowych, sterylizacja urządzeń, tomografia komputerowa, promieniowanie żywności.

 By przybliżyć uczniom problem i zachęcić do zgłębienia go, zaproponowano uczniom realizację projektuedukacyjnego o charakterze interdyscyplinarnym „NASZA MARIA”.

 Założeniem projektu było: zapoznanie młodzieży z postacią polskiej uczonej, ukazanie roli substancji promieniotwórczych w różnych dziedzinach życia i nauki, zaplanowanie różnorodnych działań w celu wykazania się wiedzą i umiejętnościami zgodnie z własnymi możliwościami i zainteresowaniami.

 W ramach projektu młodzież wzięła udział w wycieczkach, wykonywali prace poświęcone sylwetce uczonych związanych z odkryciem promieniotwórczości naturalnej i sztucznej. Odbyły się także lekcje dotyczące zagrożeń życia na ziemi „W poszukiwaniu źródeł energii ...”, czy też konkursy obejmujące życiorys Marii Skłodowskiej-Curie i jej najważniejsze osiągnięcia naukowe oraz promieniowanie.

 Uczniowie wyszukiwali informacje dotyczące promieniowania, śledzili, co na ten temat podają media. W trakcie realizacji projektu uczniowie poznali źródła promieniowania, przekonali się, że promieniowanie jest wszędzie, zdobyli informacje na temat szkodliwości i wykorzystania promieniowania, poznali sposoby zapewnienia bezpiecznej pracy urządzeń dających energię jądrową.

 Podczas realizacji zadania podsumowującego projekt: Promieniowanie jądrowe, to wróg czy przyjaciel nauczyli się dobierania argumentów do przedstawiania swego stanowiska, ukazali różne sposoby prezentacji wiedzy, uświadomili sobiekorzyści z pracy zespołowej. Poznanie sposobów utrwalania radiacyjnego żywności zmusiło uczniów do zastanowienia się nad tym problemem. Wykorzystanie technologii informacyjnej ukazało nowe możliwości wykorzystania promieniowania jonizującego.

 Podczas podsumowania projektu uczniowieodpowiadali na pytanie: Jak możemy się bronić przed szkodliwym wpływem promieniowania ?Omówili sposoby ochrony przed promieniowaniem, określili co jest najważniejsze w obronie przed ,,wrogiem", dlaczego M. Curie-Skłodowska zachorowała na chorobę popromienną. Uczniowie doszli do wniosku, że tylko poznanie ,,wroga", tj. wiedza o właściwościach promieniowania pozwoli skutecznie chronić się przed szkodliwym wpływem, jak i wykorzystać je dla potrzeb człowieka. Uczniowie doszli do wniosku, że nie ma prawd absolutnych, że wiedza ciągle się rozwija, że czasopisma popularnonaukowe pozwalają im na zapoznanie się z osiągnięciami nauki.

 Projekt edukacyjny „Nasza Maria” spotkał się z zainteresowaniem młodzieży. Poprzez udział w projekcie młodzież wzbogaciła wiedzę na temat zjawiska promieniotwórczości, jego wykorzystania i ochrony przed zagrożeniami. Poszerzyła wiadomości o życiu, pracy i osiągnięciach Marii Skłodowskiej-Curie. Zapoznała się z sylwetkami uczonych związanych z odkryciem promieniotwórczości naturalnej i sztucznej. Projekt rozwinął umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, ich selekcji, wnioskowania. Poza tym wpłynął na doskonalenie takich cech jak: aktywność, pomysłowość, umiejętność współpracy i wiary we własne możliwości.

 Dziękujemy całej społeczności szkolnej za zaangażowanie się w realizację zadań projektowych.

1 5

7 8

Zespół przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

 

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 27

logoaefslogo ea

Copyright © Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. ×