WRITE ON – ogólnopolski konkurs pisania w języku angielskim |
Cambridge English, część Uniwersytetu Cambridge, zaprasza gimnazjalistów i licealistów do wzięcia udziału w konkursie WRITE ON. W ramach konkursu, 19 listopada 2015 kilkaset szkół weźmie udział w Ogólnopolskim Dniu Pisania Po Angielsku.
Celem konkursu jest podniesienie umiejętności nastolatków w zakresie pisania po angielsku oraz zwiększenie kompetencji nauczycieli w wystandaryzowanym ocenianiu prac pisemnych. Konkurs adresowany jest do uczniów o średniozaawansowanym poziomie znajomości języka - poziom B2 w skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
Udział w konkursie jest bezpłatny. Każdy uczestnik otrzyma upominek, a zwycięzcy oraz ich nauczyciele - wysokiej klasy urządzenia mobilne oraz karty podarunkowe.
Wszystkie osoby chętne do udziału w konkursie proszone są o zgłoszenie się do swojego nauczyciela języka angielskiego do 19.10.2016
Więcej informacji o konkursie znajdziecie na http://www.write-on.pl/co-nieco-o-write-on/
Autor: Zespół Języków Obcych
|
Łowimy Talenty 2015/16 "English High Flier" |
Rozpoczęła się rejestracja uczestników do ogólnopolskiego programu edukacyjnego Łowimy Talenty 2015/16 "English High Flier" W trakcie programu uczniowie szkół ponadgimnazjalnych będą mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę z języka angielskiego. Program jest formą wsparcia szkół w zakresie odkrywania i rozwijania uzdolnień dzieci i młodzieży. Inicjatywa promuje talenty i osiągnięcia uczniów oraz pomaga kształtować ważne kompetencje osobiste. Patronat nad programem ponownie objęła Politechnika Wrocławska. Zgłoszenia będą przyjmowane u nauczycieli języka angielskiego do 10.11.2015\. Konkurs odbędzie się 02.12.2015\. Zapraszamy!
Autor: p. A. Pozańska |
Ruszył pierwszy etap konkursu KNOW AMERICA 2016. Do wygrania atrakcyjne nagrody: wyjazd do USA, indeksy na studia I stopnia w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW, staż w American Chamber of Commerce w Warszawie. Pytania do pierwszego etapu już na stronie konkursu. Rejestracja trwa do 6 listopada!
Zapraszamy na www.knowamerica.pl Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym uczniowie, po zarejestrowaniu się na stronie konkursu (www.knowamerica.pl), "internetowo" odpowiadają na 40 pytań w języku polskim i 40 pytań po angielsku. Pytania mają formę testu wielokrotnego wyboru, obejmującego takie dziedziny jak kultura, popkultura, historia, amerykański system polityczny, bieżąca sytuacja społeczno-gospodarcza, stosunki polsko-amerykańskie, system edukacji, geografia, "słynne cytaty", sport. 60 uczestników pierwszego etapu, którzy uzyskają najwięcej punktów, zakwalifikuje się do drugiego etapu, który będzie polegał na napisaniu eseju (po polsku), na jeden z 15 tematów. 15 autorów najlepszych esejów przejdzie do trzeciego etapu. Odbędzie się on w Warszawie i będzie składał się z części pisemnej (testu) i części ustnej w języku angielskim. Tematy – zagadnienia do rozmowy zostaną opublikowane w połowie stycznia. 30 (maksymalnie) autorów najlepiej ocenionych esejów zostanie zaproszonych na koszt Fundacji do Warszawy na trzydniowe spotkanie laureatów. W programie między innymi: spotkanie z dyplomatami amerykańskimi pracującymi w Warszawie, zabawa związana z tematyką konkursu, wizyta w szkole amerykańskiej i rozrywki kulturalne. Szczegóły u nauczycieli języka angielskiego.
Autor: Zespół Języków Obcych
|
SZKOŁA WOLNA OD DOPALACZY |
SZKOŁA WOLNA OD DOPALACZY
Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 1 października 2015 r. do 31 marca 2016 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają tytuły „Szkoła wolna od dopalaczy” oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.Regulamin konkursu:
Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwo, jakie niesie ze sobą zażywanie dopalaczy. Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Szkoła wolna od dopalaczy” jest uzyskanie co najmniej 80 % punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.
Zadania konkursu „Szkoła wolna od dopalaczy”:
- „Używkom mówię nie” – zainscenizowanie kilku sytuacji, w której potrafimy wykazać się postawą asertywną i odmówić, gdy ktoś zachęca do używek. Dyskusja na temat szkód zdrowotnych i społecznych związanych z używaniem dopalaczy. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/pisemnych, filmów, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat „Dopalacze – jak się przed tym bronić”. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /pisemnych, filmów, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- „Nie daj się wypalić” – przeprowadzenie międzyszkolnej kampanii informacyjnej w wybranej formie (np. ulotek, radiowęzła, akcji informacyjnej na stronie internetowej szkoły). Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- Przygotowanie plakatu pod hasłem „Stop dopalaczom!”. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- Zorganizowanie dla uczniów, rodziców oraz dyrektorów, nauczycieli i pedagogów spotkania z lekarzem nt. niebezpieczeństwa, jakie niesie za sobą korzystanie z dopalaczy oraz z Policjantem nt. odpowiedzialności wynikającej z rozprowadzania dopalaczy. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /pisemnych, filmów, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- Zorganizowanie dla uczniów, zajęć praktycznych z ratownikiem medycznym dot. pierwszej pomocy przedmedycznej. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- Zorganizowanie akcji „Pakt przeciwko dopalaczom”. Przeprowadzenie wśród uczniów akcji zbierania podpisów pod listą osób, które dopalaczom mówią nie. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
- Zorganizowanie spotkania z osobą, która była uzależniona od narkotyków, aby opowiedziała o swoich negatywnych doświadczeniach z tym związanych. W przypadku placówek, w której otoczeniu brak takiej osoby można włączyć uczniom film na ww. temat. Ocena na podstawie sprawozdania, prac pisemnych przesłanych do jury konkursu.
- Przeprowadzenie na lekcjach wychowawczych inscenizacji, które będą podsumowaniem zdobytej wiedzy na temat działania dopalaczy. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć, filmów przesłanych do jury konkursu.
- Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Dopalacze – nowe wyzwania dla pracowników szkół oraz placówek oświatowych”, który w okresie od 01.10.2015 r. do 31.12.2015 r. przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
- Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie i samorządy uczniowskie.
- Jury zachęca szkoły do dokumentowania wykonanych w ramach konkursu prac w materiałach fotograficznych, opracowaniach uczniowskich tekstowych, w tym zarejestrowanych elektronicznie, nagraniach filmowych na DVD lub CD etc.
- Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać przez stronę internetową konkursy.spe.edu.pl do dnia 31 marca 2016 r.
- Adres jury konkursu „Szkoła wolna od dopalaczy”: Al. Jerozolimskie 151, lokal 2222, 02-326 Warszawa, e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
- Zgłoszenia szkół do konkursu należy przesyłać wraz ze zgłoszeniem udziału w kursie w terminie do 30 września 2015 r. na formularzu, który zamieszczony jest na stronie www.dopalaczewszkole.pl
|
|
|