ZSP REDA

Aktualności
OBRONA PROJEKTÓW MEDIALNYCH W TECHNIKUM ORGANIZACJI REKLAMY
niedziela, 18 grudnia 2016 spain hotels 17:51

mlodzi1Europejski seo services Tydzień Umiejętności Zawodowych to nowa inicjatywa Komisji Europejskiej, która ma na celu promocję kształcenia zawodowego. Z kolei głównym celem programu „Włącz się. Młodzi i media” jest krytycznie spojrzenie uczniów na media ery cyfrowej oraz by student loan calculator kreatywnie, a zarazem odpowiedzialnie korzystali z możliwości, jakie one stwarzają.

mlodzi2W internet marketing services ramach Europejskiego Dnia Umiejętności Zawodowych i programu z zakresu edukacji medialnej uczniowie IV klasy technikum organizacji reklamy od października pracowali nad projektowaniem kampanii medialnych. Efektem ich pracy są projekty, które obronili przed promotorem i Dyrekcją Szkoły. Każda grupa doko search engine optimization nała prezentacji swojej pracy w ciągu 20 minut. Celem zaprezentowanego pakietu projektów uczniów było nabycie umiejętności tworzenia przekazów medialnych w różnych konwencjach, zwiększenie wiedzy o podstawowych narzędziach marketingowych oraz rozwój kompetencji prezentowania wyników pracy na forum grupy, z uwzględnieniem znajomości zasad proksemiki oraz medialnego savoir-vivre'u.

Metoda york hotels projektów w kształceniu zawodowym polega na planowaniu, monitorowaniu i ocenianiu zadania wykonywanego przez uczniów, przy położeniu nacisku na rozwijanie umiejętności zawodowych w toku nauczania. Realizacja projektu medialnego powaliła uczniom na uczenie się poprzez integrację wiedzy z różnych dziedzin w obszarze reklamy, mediów, public relations. Uczestnictwo w takich projektach uczy samodzielności, wzbogaca wiedzę uczniów i przygotowuje do przyszłych studiów na uczelniach wyższych.

21

3 4
5 6
7 8

Gabriel Wołosewicz

 

 

 
Uczymy nowoczesnych form tworzenia reklam, ilustracji cyfrowych, animacji, oraz materiałów drukowanych
niedziela, 18 grudnia 2016 17:48

reklamaW grudniu uczniowie IV klasy technikum organizacji reklamy ukończyli kurs graficzny dający umiejętności potrzebne do rozpoczęcia pracy na stanowisku grafika, projektanta. Celem kursu było także przygotowanie uczniów do egzaminu z kwalifikacji A.27, który odbędzie się już w styczniu. Kurs prowadzili trenerzy z firmy LABELPOLAND.COM.

Na zakończenie kursu     uczniowie   otrzymali certyfikat i materiały szkoleniowe. Podczas    kursu   uczniowie   mieli okazję zapoznać się z dodatkowymi narzędziami oraz ustawieniami w programach Adobe w celu przygotowania materiałów do druku. Zajęcia zostały wzbogacone w materiały poligraficzne prezentowane przez trenerów.

 
Edukacja medialna – „Reklama sztuką manipulacji, czy przekonywania”
niedziela, 18 grudnia 2016 12:24

dukacja medialnaJednym z zagrożeń, które czyhają na człowieka we współczesnym świecie, jest zjawisko manipulacji. Stwarza ono niebezpieczeństwo, gdyż traktuje ludzi w sposób przedmiotowy, stosując podstęp, wpływa na ich zachowania, myśli oraz decyzje. Zagrożenie to jest tym większe, ponieważ perswazja stała się możliwa do wykorzystania na szeroką skalę dzięki rozwojowi środków masowego przekazu. Skuteczna obrona przed technikami manipulacji wymaga znajomości mechanizmów, które nadawca wykorzystuje do kształtowania postaw i zachowań odbiorcy. Twórcy reklam stosują różnego rodzaju techniki manipulacyjne m.in. zaakcentowanie, emocje, zaskoczenie, strach, autorytet, presypozycja, ingracjacja, fragmentacja, zasady kontrastu, reguła wzajemności, czy też gratis. Poznanie mechanizmów, którymi posługuje się reklamodawca jest jedynym sposobem na to, by podjąć próbę skutecznego przeciwstawienia się tej perswazji.

W ramach programu CEO „Włącz się. Młodzi i media” grupa uczniów z klasy technikum organizacji reklamy II aT i IV bT wzięła udział w wykładzie w WSAiB w Gdyni pod tytułem "Reklama sztuka manipulacji, czy przekonywania". Wykład przeprowadziła pani dr Iwona Osmolska, która w interesujący sposób wprowadziła młodzież w tajniki manipulacji w reklamie. Główny cel wycieczki, to kształcenie umiejętności rozpoznawania technik manipulacji i perswazji w reklamie; kształcenie asertywnych postaw wobec przekazów perswazyjnych; kształcenie umiejętności uczestnictwa w dyskusji i wypowiadania się na forum grupy.

Obecnie reklama jest w dużej mierze tym, co decyduje o sukcesie producentów towarów i firm oferujących określone usługi. Stała się głównym narzędziem walki marketingowej. Wiek XXI zapewne będzie charakteryzował się jeszcze liczniejszymi próbami masowej perswazji, czynionymi na większą skalę i poprzez nowe nieznane dzisiaj media.


12
4 5
6 7

A. Szponikowska, G. Wołosewicz

 

 
Wyniki II edycji szkolnego konkursu Wiedzy o AIDS /HIV
niedziela, 18 grudnia 2016 11:50

aids

 

 

Konkurs został przeprowadzony 1 grudnia  2016r.

W eliminacjach wzięło udział 22 uczniów z klas I, II, III LO oraz I ,II T

Najwyższe wyniki uzyskali:

1.Krause Paula kl.I A T

2.Trzcińska Paulina kl.II A T

3.Petka Kacper kl.IIIB LO               Zwycięzcom GRATULUJEMY!!!


Podejmując działania na rzecz promocji zdrowia w zakresie profilaktyki HIV/AIDS, po raz kolejny organizowany został konkurs dla uczniów naszej szkoły.

Jego celem było:• poszerzanie wiedzy z zakresu problematyki HIV/AIDS;• kształtowanie właściwych postaw młodych ludzi wobec osób zakażonych wirusem HIV lub chorych na AIDS; • integrowanie młodzieży we wspólnych działaniach z zakresu profilaktyki zdrowotnej.

 

Autor: p. B. Bogalecka

 

 

 
Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia
niedziela, 18 grudnia 2016 11:44

zdrewieW piątek 16 grudnia w rejonowym oddziale PCK w Wejherowie odbył się Powiatowy Etap Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia. W etapie wzięło udział 12 uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu wejherowskiego.

Naszą szkołę reprezentowała uczennica klasy IIIB LO NATALIA MACHAŁA, która zajęła II miejsce.

GRATULACJE NATALIA !!!

Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia to ogólnopolski konkurs dla tych, którzy wiedzą, jak zdrowo i aktywnie żyć. Uczestnicy Olimpiady muszą wykazać się wiedzą dotyczącą zdrowego odżywiania, przeciwdziałania uzależnieniom, ekologii oraz znajomością zasad udzielania pierwszej pomocy.

 

Autor: p. B. Bogalecka

 
Batalion Saperów z Rozewia
sobota, 17 grudnia 2016 21:09

W październiku tygodniu gościliśmy w Naszej szkole - Batalion Saperów z Rozewia. Nasi uczniowie dowiedzieli się jak powinni zachować się gdy znajdą przedmioty niebezpieczne i wybuchowe. Największym zainteresowaniem cieszył się kombinezon saperski.

10 15

18 39

40 93

Autor: p. M. Burda

 

 
Wykłady w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej
sobota, 17 grudnia 2016 20:41

Dzisiaj nasi uczniowie mieli okazję udać się na wykłady do Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Jako pierwsze były wykłady dotyczące zaburzeń odżywiania tj. bulimia, anoreksja. Następnie uczniowie udali się do Escape room - emocji było baaaardzo dużo. Ostatnim etapem były laboratoryjne testy psychologiczne - zapytajcie dziewczyn jakie były wyniki:)

SW SWPS2

Autor: p. M. Burda

 

 

 
Pierwszy rejs zawodowy uczniów w zawodach pożądanych na Pomorzu
sobota, 17 grudnia 2016 20:12

celnikPodróże kształcą! Wiedza, podana w atrakcyjnej formie, jest dużo łatwiejsza do przyswojenia , bowiem każdy zapamięta dużo lepiej to, co sam zobaczy albo doświadczy. Dlatego też grupa uczniów ze szkoły wzięła udział w rejsie Stena Line do Szwecji.

Głównym zadaniem wyjazdu dla uczniów technikum eksploatacji portów i terminali było zapoznanie się z transportem morskim i liniami promowymi. Z kolei uczniowie technikum organizacji reklamy mieli okazję zgłębić tajniki reklamy jednego z największych operatorów promowych na świecie. Uczniom przedstawione zostały zasady obsługi pasażerów oraz omówiono organizację promocji i działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Rejs po Bałtyku było o tyle ciekawy, że mogliśmy sami doświadczyć i zobaczyć na własne oczy, na czym polega praca na promie. W czasie rejsu zobaczyliśmy miejsca, w których nasi uczniowie w przyszłości mogą zdobywać doświadczenie, poszerzać nabyte umiejętności i uczyć się od najlepszych. Poznaliśmy pracę recepcji, a z szefem działu hotelowego zwiedziliśmy kajuty, restauracje dla gości hotelowych  i osobną dla kierowców samochodów ciężarowych, sklep, kuchnię, drink bar, spa i kasyno. Na mostku promu dowiedzieliśmy się m.in. jak wyokrętować prom i wyjść w morze. Wieczorem udaliśmy się na dyskotekę, która odbywała się na pokładzie 10. Nawet najbardziej nieśmiałych udało nam się wyciągnąć do tańca.

Rejs przez Bałtyk wielkim statkiem Stena Line pozostawi niezatarte wrażenia. Morska przygoda, morska wiedza i radość ze wspólnego wyjazdu– to najciekawszy pomysł na zawodową wycieczkę dla prawdziwych odkrywców!


456 11

Autor: p. G. Wołosewicz

 

 

 
PRAKTYCZNE KOMPEDIUM WIEDZY DLA UCZNIÓW W ZAWODZIE TECHNIK EKSPLOATACJI PORTÓW I TERMINALI – AGENT CELNY
piątek, 16 grudnia 2016 14:53

Procedury kontroli celnej” - pod takim hasłem przebiegało w dniu 14 grudnia 2016r. spotkanie uczniów klasy technik eksploatacji portów i terminali z funkcjonariuszami Izby Celnej w Gdyni.

Podczas warsztatów młodzież miała możliwość poznać pracę tych, którzy zajmują się zapewnianiem ochrony i bezpieczeństwa obszaru celnego Unii Europejskiej, w tym zgodności z prawem przywozu towarów na ten obszar oraz wywozu towarów z tego obszaru, a także poznać specyfikę pracy w Agencji Celnej. Młodzież dowiedziała się, że służby mundurowe zajmują się rozpoznawaniem, wykrywaniem, zapobieganiem i zwalczaniem przestępstw i wykroczeń związanych z naruszeniem przepisów dotyczących wprowadzania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyprowadzania z jej terytorium towarów objętych ograniczeniami lub zakazami obrotu ze względu na bezpieczeństwo międzynarodowe, w szczególności takich jak odpady, substancje chemiczne i ich mieszaniny, materiały jądrowe i promieniotwórcze, środki odurzające i substancje psychotropowe, broń, amunicja, materiały wybuchowe oraz towary i technologie o znaczeniu strategicznym. Podczas zajęć zostały poruszone zagadnienia dotyczące zgłoszeń celnych, procedur celnych, przeznaczeń celnych towarów, oznaczeń towarów, dokumentów występujących podczas zgłoszeń celnych. Szczególna uwaga został poświęcona przygotowaniom dokumentów, które są składane w urzędzie celnym takim jak: zgłoszenie celne, wnioski o wydanie pozwolenia na stosowanie procedury gospodarczej, wnioski o wydanie świadectwa pochodzenia, świadectwa przewozowego i świadectwa potwierdzającego status towaru (ATR).

cites 7 20161215 1918879874Funkcjonariusze z Izby Celnej przywieźli do pokazania część sprzętu jaki wykorzystują w codziennej pracy. W zajęciach aktywnie uczestniczył pies pełniący codzienną służbę, specjalnie przeszkolony do wykrywania narkotyków. W trakcie tych zajęć celnicy uświadamiali uczniom: jak wyglądają narkotyki, jak zgubny wpływ wywierają na zdrowie, co grozi za ich przemyt i posiadanie oraz w jaki sposób szkoli się psy do ich poszukiwania.

Psy służbowe w administracji celnej odgrywają istotną rolę w ujawnianiu przemytu narkotyków i wyrobów tytoniowych. Praca psów służbowych w sposób znaczący przyczynia się do zabezpieczenia granicy państwa i obszaru celnego Unii Europejskiej.

Metodyka szkolenia psa służbowego związana jest z nagradzaniem (pozytywne wzmocnienia) za pożądane zachowanie. Moment kiedy to pożądane zachowanie się pojawia jest zaznaczony pochwałą i nagrodą np. zabawa. Znalezienie ukrytego towaru będzie tym zachowaniem. Trening opiera się na naukowym fakcie: zachowanie nagrodzone będzie powtórzone przez psa. Jest to również sposób porozumiewania się ze zwierzęciem, bardzo jasny, precyzyjny i łatwy dla niego do zrozumienia. Celem tego szkolenia jest zrozumienie przez psa, że to jego zachowanie powoduje pojawienie się nagrody. Pies ofiarowuje nam jakieś zachowanie, bo jest to w jego interesie. Nasz cel staje się celem psa. Całkowita zgodność interesów daje nam psa wykonującego komendy z radością

cites 3 20161215 1021153832cites 2 20161215 1011904214

cites 21 20161215 1847620721cites 36 20161215 1555060053

Autor:. p. G. Wolosewicz

 

 

 
"Zapal Światło Wolności" w 35. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego
czwartek, 15 grudnia 2016 15:42

znicz

 swiatlo13 grudnia od rana w naszej szkole w ramach ogólnopolskiej akcji, paliło się Światło Wolności. Inicjatorem akcji było Szkolne Koło Historyczne.

Kampania społeczna IPN "Zapal Światło Wolności" nawiązuje do gestu solidarności, jaki wobec Polaków żyjących w stanie wojennym w Wigilię Bożego Narodzenia 1981 roku wykonały rzesze mieszkańców ówczesnego wolnego świata. Na znak jedności z rodakami świecę w oknie Pałacu Apostolskiego w Watykanie zapalił także papież Jan Paweł II, a wezwał do tego również ówczesny prezydent USA Ronald Reagan.

 

 

Autor: p. A. Siepetowska

 

 

 
A może by tak wojsko polskie - spotkanie z przedstawicielami WKU oraz WAT
czwartek, 15 grudnia 2016 15:26

W poniedziałek 12 grudnia uczniowie klas maturalnych mieli możliwość spotkania się z mjr Stanisławem Nowakiem z Wojskowej Komendy Uzupełnień w Gdyni oraz studentami Wojkowej Akademii Technicznej .

Spotkanie dotyczyło ogólnie warunków, wszystkich zasad przyjęcia, dostania się do służby wojskowej. Major szczegółowo przybliżył wszystkie wymagania fizyczne, jak i psychiczne, jakie muszą spełnić kandydaci do poszczególnych rodzajów służby wojskowej. Zostały też omówione podstawowe kryteria przyjęcia na poszczególne stanowiska. Była także możliwość porozmawiania o wysokości zarobków według stopni i stanowisk. Młodzi ludzie mogli usłyszeć, że podczas studiów wojskowych studenci też „zarabiają”, co w dzisiejszych czasach liczy się i jest bardzo interesującym i mobilizującym faktem.

 

1 2

3 4

56

Autor: p. A. Siepetowska

 
35 rocznica wprowadzenia stanu wojennego
czwartek, 15 grudnia 2016 14:21

13 grudnia 1981r.Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego, na czele z gen. W.Jaruzelskim w Polsce stan wojenny. Tego dnia złamano nadzieje milionów Polaków i na wiele lat odsunięto szansę na przemiany.

Po wprowadzeniu w nocy z 12 na 13 grudnia 1981 r. stanu wojennego władze PRL rozpoczęły represje – ludzi wyrzucano z pracy (głównie w wyniku tzw. weryfikacji kadr, będących w rzeczywistości czystkami politycznymi), aresztowano i internowano.

Na początku listopada 1982 r. sięgnięto też po inną, stosowaną już wcześniej broń – wysyłanie opozycjonistów do wojska. Ten rodzaj represji, określony przez przesłuchiwanego twórcę stanu wojennego Wojciecha Jaruzelskiego mianem „inteligentnej formy internowania”, objął działaczy opozycji (głównie „Solidarności”) uznanych za ekstremistów. Trafili oni (jako rezerwiści) na trzymiesięczne „przeszkolenie”. Podobny los spotkał członków organizacji młodzieżowych (np. Niezależnego Zrzeszenia Studentów), którzy otrzymali powołanie do odbycia zasadniczej służby wojskowej. Osoby te były typowane przez Wojskową Służbę Wewnętrzną w ścisłej współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa. Celem operacji było osłabienie opozycji przed zapowiadanym na 10 listopada 1982 r. protestem przeciwko delegalizacji NSZZ „Solidarność”, którego władze się obawiały.

Tej formie represji poddano blisko dwa tysiące osób. Dotychczas Instytutowi Pamięci Narodowej udało się ustalić nazwiska 1447 rezerwistów powołanych na „ćwiczenia” oraz264 poborowych powołanych do odbycia zasadniczej służby wojskowej. Trafili oni do Brzegu, Budowa, Chełmna nad Wisłą, Czarnego, Czerwonego Boru koło Łomży, Głogowa, Gorzowa Wielkopolskiego, Rawicza, Trzebiatowa, Unieścia (rezerwiści), Chełma, Jarosławia, Węgorzewa (poborowi). Zdarzało się, że byli przetrzymywani w skandalicznych warunkach – niekiedy, mimo mrozów, w namiotach (Chełmno) czy wagonach kolejowych (Czerwony Bór). Poddawano ich przesłuchaniom, rewizjom i innym szykanom. Byli też zmuszani do ciężkiej i często bezsensownej pracy. Poddawano ich (podobnie jak osadzonych w ośrodkach internowania) indoktrynacji politycznej, prowadzonej w tym przypadku nie przez SB, ale przez aparat polityczno-wychowawczy (L)WP. 

Historia tworzy naszą tożsamość. W naszej najnowszej historii nie ma innego wydarzenia jak stan wojenny, które w podobny sposób wpływało na dzisiejszą rzeczywistość. Wciąż żywe jest doświadczenie zarówno komunistycznej władzy, jak i niezwykle szerokiego oporu przeciwko dyktaturze. 13 grudnia Szkolne Koło Historyczne chcąc przypomnieć okoliczności wprowadzenia stanu wojennego, atmosferę jak panowała na ulicach wcieli się w role żołnierzy WP , MO oraz ZOMO. Na każdej przerwie można było usłyszeć utwory z lat 80-tych np. Przemysława Gintrowskiego, Jacka Kaczmarskiego, Krystyny Prońko, Obywatela GC czy zespołów Lombard, Big Cyc, De Press czy Kult.

Serdecznie dziękujemy za pomoc w realizacji upamiętnienia rocznicy uczniom klasy IIALO Patrykowi Kowalskiemu oraz Mateuszowi Zaborowskiemu.

 11

8 19

 
Spotkanie z Aleksandrą Grubba
środa, 14 grudnia 2016 13:52

12.12.16 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z Aleksandrą Grubba na temat Blaski i cienie życia zawodowego sportowca.Aleksandra Grubba jest reprezentantką naszego regionu w rzucie dyskiem. Osiąga szereg sukcesów.Przybliżyła młodzieży uroki życia sportowego. Uzmysłowiła, że osiąganie sukcesów to ciężka praca, talent nie wystarcza.Całe życie jest podporządkowane sportowi. Zwróciła uwagę na odpowiednie żywienie. Młodzież słuchała z zainteresowaniem. Osoby, które również trenują, pytały jak
radzi sobie z unikaniem kontuzji i brakiem spektakularnych sukcesów.Interesowało ich również jak wyglądają treningi. Aleksandra Grubba cierpliwie odpowiadała na pytania. Życzymy jej dalszych sukcesów, a przede wszystkim medalu olimpijskiego.

3 27

45 50
Dorota Sokołowska

 
Zbiórka żywności
wtorek, 13 grudnia 2016 17:33

W dniach 9, 10 grudnia 2016 r. młodzież naszej szkoły wzięła udział w świątecznej zbiórce żywności zorganizowanej przez Pomorski Bank Żywności. Uczniowie zbierali żywność w sieci sklepów BIEDRONKA na terenie Redy W akcję zaangażowało się 15 uczniów z klas I i II liceum i technikum.

15409753 1114470302007782 1896173136 o 15409925 1114160718705407 477184695 o

15417774 1114470585341087 544220160 o 15419296 1114160138705465 1727344733 o

Wszystkim wolontariuszom dziękujemy.

Autor: p. E. Czajkowska

 
Zbiórka pluszaków
wtorek, 13 grudnia 2016 17:25

1

13 grudnia 2016 r. zakończyliśmy zbiórkę pluszaków i artykułów szkolnych dla dzieci z Redy. Akcję ogłosił Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przy współpracy z Fabryką Kultury w Redzie. Zbiórka cieszyła się dużym zaangażowaniem wśród uczniów naszej szkoły. Uczniowie klasy II AL. z nauczycielami odpowiedzialnymi za wolontariat, przekazali pliuszaki do Fabryki Kultury.

Wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w akcji dziękujemy.

2

 

3

Autor: Ewa Czajkowska

Marzena Zalewska

 
Zimowy obóz survivalowo-strzelecki

zimowisko

 
MISTRZOSTWA SZKOŁY W PIŁCE SIATKOWEJ
wtorek, 13 grudnia 2016 17:14

Dnia 06.12.2016 roku z okazji Mikołaja w naszej szkole odbyły się Mistrzostwa Szkoły w Piłce Siatkowej.

Do rozgrywek zgłosiło się dziesięć zespołów i rozegrano mecze           w dwóch grupach. Między zespołami była ostra rywalizacja. Wszyscy uczestnicy walczyli jak lwy, ale przy tym nie opuszczał ich dobry humor.

Mistrzami Szkoły został zespół klasy I BT, który 09.12.2016 r. rozegrał pasjonujący mecz z kadrą szkoły na podsumowanie zabawy mikołajkowej.

II miejsce w Mistrzostwach zajęła klasa I C LO

III miejsce zajęła klasa IV A

Autor: p. A.Kołosowska

 
Warsztaty z umiejętności pracy w grupie
wtorek, 13 grudnia 2016 16:40

            wylęgarnia0002W dniach 8-9.12 grupa 1abc "C" wzięła udział w warsztatach, których celem była integracja uczestników, zmotywowanie ich do działania i łączenia się w grupy. Uczniowie kształtowali umiejętność pracy w grupie,  rozwijali zdolności komunikacyjne oraz postawy twórcze w grupie, a przede wszystkim poznali swoje kompentencje oraz kompetencje grupy. Podzieleni na zespoły przygotowaliśmy kilku projektów projektów, które (mamy nadzieję!) zostaną zrealizowane. Szkolenie przeprowadziły Panie Marta Otrębska i Agnieszka Olzacka z Centrum Współpracy Młodzieży w Gdyni (www.cwm.org.pl) w ramach programu Wylęgarnia Inicjatyw. Poniżej parę słow o programie:

 Podstawowym celem programu jest kształtowanie aktywnych, młodych obywateli, którzy czują się współodpowiedzialni za kształt demokracji i nie oczekują, że wszelkie ich sprawy załatwi państwo, ale sami organizują się wokół swoich potrzeb, przekonań, pragnień. Ponadto celem programu jest pokazanie młodzieży z Pomorza możliwości do ich pozaszkolnej aktywności, zachęcanie do działania oraz pomoc w odkrywaniu i rozwijaniu własnych zainteresowań i zdolności. Program adresowany jest do grup młodzieżowych i aktywnych młodych ludzi z województwa pomorskiego.

 20161209 130100 20161209 142104

 20161209 14214620161209 152038

20161209 141328 20161209 141318 20161209 141623

Autor: p. J.Ogoenwema

 

 

 
Na manewry marsz
wtorek, 13 grudnia 2016 16:29

Piątkowa noc była niemałą gratką dla uczniów klasy I B LO.

 Mieli okazję uczestniczyć w manewrach, które przeprowadziła firma Centrum Szkoleń Specjalistycznych 9mm.

Uczniowie w części teoretycznej zapoznani zostali    z podstawowymi  zagadnieniami czyli  Ustawą  o Policji i prawem  użycia broni.  

  1. uczyli się  obsługi wraz  budową broni palnej na wybranych modelach ;). 

W części praktycznej,która przeniesiona zostałą na salę gimnastyczną , uczniowie zapoznali się z zasadami celnego strzelania a także podstawowymi zagadnieniami z survivalu, które nauczyły ich wykorzystać te techniki w  zajęciach terenowych między innymi metody rozpalania ognia.

Zajęcia obejmowały również musztrę wojskową . 

Uczniowie solidnie trenowali także strzelanie przy użyciu replik broni palnej (ASG) do godziny ...5 rano.

Była to świetna zaprawa przed obozem w Garczynie!!:)

manewry 06 manewry 09

manewry 20 manewry 30

manewry 36 manewry 42

 

Beata Bogalecka

 
DYSKUSYJNY KLUB KSIĄŻKI
wtorek, 13 grudnia 2016 13:59

W bieżącym roku szkolnym Dyskusyjny Klub Książki ponownie otworzył swoje podwoje dla pasjonatów czytania. Podczas spotkania organizacyjnego młodzi czytelnicy na pierwszy ogień postanowili wziąć pod lupę bestseller „Dziewczyna z pociągu” Pauli Hawkins. Klubowicze spotkali się dwa razy, by podzielić się wrażeniami i swoimi przemyśleniami po lekturze powieści. Pierwsze spotkanie odbyło się 18 listopada, natomiast drugie 9 grudnia.

Zdania na temat książki były podzielone. Jedni twierdzili, że forma dziennika, pamiętnika była świetnym pomysłem na przedstawienie tej intrygującej fabuły, zaś dla innych narracja pierwszoosobowa była wielkim minusem. Jednak stwierdziliśmy, że tak prowadzona narracja zaspokaja naszą słabość do podglądania innych. Fakt, że widzimy świat z perspektywy pociągu pozwala nam na dopowiadanie sobie ciągu dalszego podpatrzonych strzępków wydarzeń. Tak naprawdę to my też mogliśmy wraz z główną bohaterką rozwiązywać zagadkę kryminalną. Doszliśmy również do wniosku, że książka ta pokazuje, co może stać się z naszym życiem, jeśli komuś bezgraniczne zaufamy, uczy nas ostrożności w relacjach z drugim człowiekiem.

Przeprowadziliśmy również sondaż wśród uczniów naszej szkoły na temat tej właśnie książki. Oto niektóre wypowiedzi:

Jest to bardzo ciekawy thriller, jest pełny sytuacji, w których nie brakuje napięcia i przez to jeszcze bardziej wciąga czytelnika.

Warto przeczytać tę powieść, bo jest to historia niezwykle wciągająca, poruszająca wątki psychologiczne.

Najbardziej podobają mi się główne bohaterki, są to świetnie napisanie postaci, mają intrygujące i skomplikowane osobowości.

Na następne spotkanie wybrana została powieść Elizabeth Haydon Rapsodia Dziecko krwi.

dkk1 dkk2

dkk3 dkk4

Autor: p. I. Hoppe-Darznik

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 następna > ostatnia >>

Strona 13 z 47

logoaefslogo ea

Copyright instant unsecured loans © Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie

Komunikat. local seo services Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. ×